Vad ska man säga?

Hallå där ute på nätets stora surfvågor!
~-~
Sandy som sitter vid tangentbordet, och jag är förvåningsvärt helt ordlös. Vet inte vad jag ska skriva, det är många tankar som surrar i huvudet men vad är väl mina problem mot andra människors missöden?!
~-~
Här är en tankvärd video som jag precis såg:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=3IlpCnWgzeU
Det är en svensk rapplåt som handlar om hur några få maktgiriga personer förstört och ödelagt så många miljontals liv. Ska jag vara ärlig? Mina tårar rann.
~-~
Det vi i Kenya Ung gör känns bra, och som Elin Thor skrev på sin Facebook för några dagar sedan:
"You may not change the whole world but you can change the whole world for one person."
Så sant, så sant. Inte för att skryta på något sätt, men jag vet att vi i Kenyaförening gör skillnad för ungdomar, på riktigt!
~-~
Men att hjälpa barn och ungdomar är inte det enda problemet i världen (fast det är det mest prioriterade för mig), vi vet till exempel att både miljöns och ekonomins situationer fallerar. Det jag spontant känner då är, att är vi inte tillräckligt många på Tellus att bidra med något?! Enligt http://www.piraten.se/earth.html finns det i skrivande stund 7,07 MILJARDER människor på jorden! Om alla kunde göra något, minst lilla bara, så skulle det bli en finare planet att bo och leva på! Tyvärr har vi inte många läsare, så ni som läser får mer än gärna sprida vår länk vidare. ;-)
~-~
Jaa, vad ska jag säga mer? Tror det var allt för denna gång.
~-~
Nu ska jag mysa med min familj!
Peaaaace
Sandy
RSS 2.0